Zdroj: Daně a účetnictví, du.cz
Finanční správa se rozhodla zjednodušit elektronickou komunikaci pro daňové poplatníky – už nevyžaduje uznávaný elektronický podpis. Navíc usnadňuje poplatníkům nahlížení do jejich daňové informační schránky.
Zcela novou možnost elektronické komunikace spustila v těchto dnech Finanční správa ČR pro daňové poplatníky. K tomu, aby mohli poslat písemnost svému správci daně, již nepotřebují uznávaný elektronický podpis. Úplně postačí, když vlastní datovou schránku, kterou zcela zdarma zřizuje Ministerstvo vnitra ČR.
Jak funguje nová komunikace se správcem daně v praxi?
Poplatník vyplní příslušný elektronický formulář v aplikaci „Elektronická podání pro Finanční správu“ (dostupné na internetové adrese: www.daneelektronicky.cz) a pro odeslání písemnosti klikne na tlačítko „Ověření identity přihlášením do datové schránky“.
Systém se automaticky přesměruje na internetové stránky Datových schránek, kde se poplatník přihlásí způsobem, jakým se běžně přihlašuje do své datové schránky. Tím dojde k „podepsání“ a následně k řádnému odeslání podání správci daně.
Díky napojení na registr majitelů datových schránek si správce daně může on-line ověřit identitu podávajícího, tudíž není již nutný uznávaný elektronický podpis poplatníka.
Finanční správa navíc usnadňuje majitelům datových schránek přístup do dalších užitečných aplikací finanční správy, a to do Daňové informační schránky a do aplikace Vrácení DPH v rámci EU. Na přihlašovací stránce zvolené aplikace stačí pro vstup kliknout v záložce „Datovou schránkou“ na tlačítko „Přihlásit“.
K čemu slouží Daňová informační schránka?
V Daňové informační schránce (DIS) se poplatník například dozví, jaké informace jsou shromážděny u správce daně v jeho spisu a na osobním daňovém účtu. Může si tak lépe ohlídat své daňové povinnosti. Podrobnější informace o DIS jsou zveřejněny na internetových stránkách finanční správy.