25.08.2015

Posuzování daňových odpočtů na vývoj a výzkum

Myš

Zdroj: Komora daňových poradců ČR

Nejvyšší správní soud (NSS) vydal rozsudek (sp. zn. 10 Afs 24/2014-119), kterým zrušil rozsudek Krajského soudu v Hradci Králové a věc vrátil k dalšímu řízení Odvolacímu finančnímu ředitelství. Dle toho rozsudku (sp. zn. 10 Afs 24/2014-119) musí posuzovat vývoj a výzkum znalci a již ne úřední osoby.

Stěžejní otázka případu se týká toho, zda činnosti spojené s výrobou forem na vstřikování plastů a nástrojů sloužících k následné sériové výrobě představují výzkum a vývoj a zda má firma nárok na daňové odpočty. NSS dospěl k závěru, že správce daně nedisponuje dostatečnými technickými znalostmi k posouzení důkazních prostředků a nemůže tedy spolehlivě dojít k závěru, zda projekty mají nebo nemají charakter výzkumu a vývoje. NSS tedy navrhuje ustanovit technického znalce. Zároveň si je také vědom náročnosti takového postupu pro správce daně, ale pokud chce zákonodárce podpořit daňové zvýhodnění výzkumu a vývoje, nelze jej v praxi neumožnit z důvodu, že posouzení podmínek je příliš složité a nákladné.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.