17.02.2014

Náležitosti dokladu u neplátce DPH

Myš

Faktura u neplátce DPH nemá žádný dopad na daňové povinnosti DPH. Jedná se pouze o doklad závazku či pohledávky, resp. o doklad za odvedenou práci či prodané zboží, na základě kterého by mu měl odběratel v termínu uvedené splatnosti zaplatit.

Pokud neplátce DPH vystaví při prodeji zboží či při poskytnutí služby doklad, nejedná se o daňový doklad ve smyslu § 26 ZDPH a násl., ve znění pozdějších předpisů. Nejedná se ani o zjednodušený daňový doklad podle § 30 ZDPH a § 30a ZDPH.

Doklad nemusí být opatřen razítkem a podpisem vystavovatele. Samotný úkon vystavení faktury nemá žádný dopad na daňové povinnosti jejího vystavitele, neboť do daňové evidence se zaznamenává až skutečný příjem peněz. Pokud odběratel fakturu neproplatí, nevzniká vystaviteli žádná daňová povinnost.

Na vystavené doklady obvykle neplátci DPH neuvádí svoje DIČ, přestože jim toto číslo bylo správcem daně přiděleno pro potřeby jiných daní, a to z toho důvodu, aby nenavozovali dojem, že jsou plátci DPH.

Obecně se doporučuje, aby subjekty - neplátci DPH, uváděli své DIČ pouze ve styku s finančním úřadem.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.