04.03.2025

Dary a daně

Dne 11. února 2025 nabyl účinnosti zákon č. 24/2025 Sb., který prodlužuje možnost odečíst od základu daně z příjmů hodnotu bezúplatných plnění (darů) až do výše 30 % základu daně. 

Myš

Možnost odečíst vyšší hodnotu bezúplatných příjmů platí jak pro fyzické osoby, tak i pro právnické. Rozdíl spočívá pouze ve vykazování.


Fyzické osoby – za roky 2022 až 2026 mohou fyzické osoby odečíst hodnotu darů, pokud splní podmínky stanovené v zákoně o daních z příjmů (§ 15 odst. 1). V rámci formuláře daně z příjmů fyzických osob se tato odečitatelná položka uplatňuje na řádku 46.


Právnické osoby – za zdaňovací období skončených v období 1. března 2022 do 28. února 2027 mohou právnické osoby odečíst hodnotu darů až do 30 % základu daně v souladu s § 20 odst. 8 zákona o daních z příjmů. V rámci formuláře daně z příjmů právnických osob se tento odpočet uplatňuje na řádku 260.
 

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.