09.10.2020

Daň z nabytí nemovitých věcí se ruší

Myš

Zrušení má zpětnou účinnost, a to na ty případy, kdy byl vklad práva do katastru nemovitostí proveden v prosinci 2019 a později, tedy lhůta pro podání daňového přiznání uplynula 31. 3. 2020 a později.

Pokud jsou tyto podmínky splněny a daň již byla zaplacená, vznikl tímto daňovému subjektu přeplatek a je možno v souladu s § 155 zákona č. 280/2009 Sb., daňový řád, požádat o jeho vrácení.

Pokud daň zaplacena nebyla, případně pokud nebylo podáno ani daňové přiznání, není důvod jej podávat ani daň platit, neboť veškeré povinnosti vůči správci daně spojené s daní z nabytí nemovitých věcí tímto daňovému subjektu zanikají.

Na případy, kdy byl vklad práva do katastru nemovitostí proveden v listopadu 2019 a dříve, se použijí ustanovení zákonného opatření Senátu č. 340/2013 Sb., o dani z nabytí nemovitých věcí, ve znění platném před zrušením této daně.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.

Marketingové údaje

Marketingová data nám prozradí, na které reklamy jste klikli nebo jak jsou naše kampaně na sociálních sítích úspěšné.